موافقت مجلس شورای اسلامی با سه‌ساله‌شدن دوره هفتم شورا‌های شهر و روستا + فیلم تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از استقبال پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد کدام مقامات کشور‌ها برای مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور در تهران حضور دارند؟ استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه + ویدئو آیا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟ پرچم سازمان ملل متحد نیمه‌افراشته شد + عکس نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
سرخط خبرها

ضرغامی: سفر‌ها همچنان ادامه دارد| آخرین موج سفر‌ها از امروز آغاز می‌شود‌+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۹۷۰۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
ضرغامی: سفر‌ها همچنان ادامه دارد| آخرین موج سفر‌ها از امروز آغاز می‌شود‌+ فیلم
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سفر‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: آخرین موج سفر از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت ضمن اشاره به آخرین آمار از سفر‌های نوروزی اظهار داشت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفر‌های مردم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بودیم. سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون شب‌-اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به ۵۷.۱ درصد رسید و شامل اقامت‌های رسمی و همچنین اقامت‌های غیررسمی و اضطراری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت‌های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کرده  و دستگاه‌های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، افزود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین‌دست هستیم که البته هتل‌های سطح بالا در روز‌های اول اشغال می‌شود و کسانی که از شرایط پایین تری هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می‌کنند.

ضرغامی با بیان اینکه مازندران، گیلان و خراسان‌رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آن‌ها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند، خاطرنشان کرد: البته سفر‌های ابتدای سال همچنان ادامه دارد و آخرین موج سفر از امروز آغاز می‌شود که همه این موارد را باید جزو سفر‌ها حساب کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با بیان اینکه نوروز امسال رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد، سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو روادید برای جذب گردشگران بیشتر به کشور عنوان کرد و افزود: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده‌ایم. ۵۰ کشور می‌توانند در اولویت لغو روادید قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت خارجه آغاز کرده ایم تا مردم دنیا بیایند و ایران را ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->